U ovu kategoriju ću smeštati besplatne šare koje sam u CAD softveru generisao proceduralnim modeliranjem, odnosno pomoću algoritama.
Iako se termin proceduralno modeliranje uglavnom vezuje za generisanje 3D objekata, ovim načinom modeliranja je moguće veoma brzo generisati i razne vrste 2D šara.
Proceduralno modeliranje je termin koji pokriva tehnike modeliranja (2D ili 3D) kao što su generativno modeliranje, parametarsko modeliranje, fraktalno modeliranje, L-Sistem modeliranje..., odnosno sve vrste modeliranja koje stvaraju model (2D ili 3D) pomoću skupova pravila, a ne pomoću objekata. Kod ranijih vrsta modeliranja uobičajeno je da se virtuelni modeli opisuju pomoću geometrijskih primitivnih oblika kao što su linije, primitivi (lopta, kvadar,...), površine, oblak tačaka, trouglovi mreže... Kod tehnika proceduralnog modeliranja modeli se opisuju pomoću operacija stvaranja objekta, odnosno algoritmom u kojem su opisani koraci stvaranja modela, a ne geometrija od koje se on sastoji. Određenim koracima algoritma je moguće upravljati unapred definisanim parametrima, pa čak i parametrima koji zavise od parametara ili geometrije drugog modela. Proceduralnim modeliranjem je moguće veoma brzo generisati izuzetno složene 2D i 3D modele, moguće je veoma brzo praviti promene na njima, moguće ih je optimizovati, i na kraju, ovim tehnikama je moguće modele koji zauzimaju ogromni prostor za svoje skladištenje svesti na veoma malo prostora.
Sve šare koje se nalaze u ovoj kategoriji su napravljene u softverima Rhinoceros (dodatak Grasshopper 3D), FreeCAD (dodatak Nodes) ili Blender (dodatak Sverchok). Svaka šara je u ovim softverima generisana pomoću skupa pravila i operacija, odnosno algoritma. Neki od algoritama su imali mogućnost da pomoću specijalno definisanih parametara utiču na izgled šare, što mi je omogućilo da veoma brzo generišem familiju šare (više njenih verzija). Za neke šare je bilo potrebno napraviti malo složenije algoritme koji su imali mogućnost da prilagode oblik šare određenim zahtevima, takve šare su generisane iz više iteracija.
Proceduralno modeliranje na prvi pogled izgleda komplikovano, ali u praksi to nije tako. Današnji softveri koji imaju sposobnost ovakvog načina modeliranje su veliki deo problematičnih aktivnosti automatizovali, tako da je sam proces modeliranje ponekad izuzetno zanimljiv.
Ako Vam je zanimljiva ova tematika preporučujem Vam da malo dublje istražite inetrnet na ovu temu, pogledate tutorijale za softvere Grasshopper3D i Sverchok, nabavite neku univerzitetsku knjigu koja se bavi ovim vrstama računarske grafike...
Razlog zašto sam napravio ovu kategoriju je da generišem što više komplikovanih šara i napravim ih pristupačnim i za one koji nemaju vremena ili softver da ih sami generišu.